کامپیوتر

دراین دنیای بی حاصل چرامغرورمی گردی. .سلیمان گرشوی آخرخوراک مورمی گردی.

کامپیوتر

دراین دنیای بی حاصل چرامغرورمی گردی. .سلیمان گرشوی آخرخوراک مورمی گردی.

آموزش تصویری ساخت gmail

آموزش تصویری ساخت جیمیل - ایمیل گوگل

جیمیل Gmail ایمیلی رایگان و با امکانات بسیار و ساده می‌باشد.
چگونگی ساخت و ایجاد صندوق پست الکترونیک جیمیل‌
ابتدا در صفحهٔ اصلی گوگل google.com بر روی Gmail کلیک نمایید.

سپس در صفحهٔ باز شده بر روی Create an account کلیک نمایید.

ابتدا در صفحهٔ اصلی گوگل google.com بر روی Gmail کلیک نمایید.

سپس در صفحهٔ باز شده بر روی Create an account کلیک نمایید.

در صفحهٔ جدید در خانهٔ جلوی First name نام و در خانهٔ جلوی Last name نام خانوادگی واقعی یا مستعار خود را به انگلیسی یا فارسی وارد نمایید و در خانهٔ جلوی Desired Login Name کلمه یا عبارت دلخواه خود را به انگلیسی وارد نمایید‌، این کلمه یا عبارت که بزودی بخشی از ایمیل و یا شناسه یا نام کاربری‌تان username خواهد شد، می‌تواند نام شما‌، ترکیبی از نام و نام خانوادگی و یا هر کلمه و عبارت با یا بدون معنی دیگری باشد‌. این کلمه می‌تواند ترکیبی از حروف یا حروف و اعداد و یک نقطه «.» باشد، ولی باید شش الی سی حرف یا حرف و عدد داشته باشد و با حرف یا عدد شروع شود.
با کلیک روی check availability گوگل کلمه پیشنهادی شما را می‌پذیرد is available و یا در صورتی که این کلمه را کسی پیش از شما به کار گرفته باشد‌، با عبارت is not available, but the following user name are کلمات دیگری را به شما پیشنهاد می‌کند که می‌توانید یکی از آنها را برگزینید و یا کلمهٔ تازه‌ای را مجددا پیشنهاد و آزمایش کنید. با پذیرش نهایی این کلمه‌، ایمیل شما به صورت username@gmail.com خواهد شد که در آن username همان کلمهٔ انتخابی شما می‌باشد .
در خانهٔ جلوی Choose a password باید رمز عبور Password انتخابی خود را بنویسید و در خانهٔ جلوی Re-enter password همین رمز را مجددا وارد نمایید.
رمز انتخابی شما باید دستکم دارای هشت حرف و یا ترکیبی از حروف و اعداد و علائم باشد، رمز عبور نسبت به کوچک و بزرگی حروف حساس می‌باشد، پس موقع انتخاب یا وارد نمودن رمز به وضعیت دکمهٔ Caps Lock در صفحهٔ کلیدتان توجه نمایید، همچنین صفحهٔ کلید را در حالت انگلیسی قرار دهید تا بعد با مشکلی مواجه نشوید. برای داشتن رمزی قوی و ایمن از ترکیب حروف و علایم و اعداد و بزرگی و کوچکی آنها استفاده نمایید، در انتخاب رمز از نام و نام خانوادگی و شناسه کاربری و روز تولد و امثال آن پرهیز نمایید، از قراردادن پشت سرهم اعداد چون 1234 و حروف چون qwert بپرهیزید، از تکرار حروف و اعداد چونaa11 اجتناب کنید، می‌توانید عبارتی را که فراموش نخواهید کرد مانند شبی شیرین را به انگلیسی shabishirin بکار برید، هرگز رمز عبور خود را در جایی یادداشت نکنید، به کسی نگویید، ایمیل نکنید و در فواصل معین آنرا عوض نمایید. خط Password strength قدرت و امنیت رمز تان را به شما نشان خواهد داد، و نشانهٔ سبز رنگ Strong به معنای انتخاب رمزی مستحکم و قوی از طرف شماست.

در صورتیکه افراد دیگری از کامپیوترتان استفاده می‌نمایند و یا در محل‌های عمومی از کامپیوتر بهره می‌برید علامت کنارStay signed in را با کلیک کردن بر دارید‌، در غیر اینصورت کامپیوترتان رمز و شناسهٔ شما را در خاطر خواهد داشت.
گوگل در صورتیکه مایل باشید‌، تاریخچه‌ای از تمامی وبگردیهایتان ایجاد می‌کند و در دسترستان می‌گذارد‌، در صورتیکه فعلا نیاری به این مورد نمی‌بیند‌، علامت کنار Enable Web History را با کلیک کردن بردارید‌.

یکی از پرسشهای ایمنی را انتخاب و پاسخی به آن به انگلیسی یا فارسی بدهید. در صورتی که رمز خود را فراموش نمایید، گوگل همین سئوال را از شما خواهد پرسید و شما باید همین پاسخ را به آن بدهید تا مجددا رمز عبور خود را دریافت نمایید، پس در جلوی Answer پاسخی بدهید که فراموش نخواهید کرد، پرسش‌ها فعلا بترتیب عبارتند از شماره پرواز‌، شماره کارت کتابخانه‌، اولین شماره تلفن و نام اولین آموزگار‌تان و یک پرسش اختیاری، در صورت انتخاب پرسش اختیاری Write my own question، کادر دیگری اضافه می‌شود که باید در آن پرسش دلخواه خود را وارد کنید و سپس پاسخ خود را بنویسید.
در صورتیکه ایمیل دیگری داشته باشید، می‌توانید آنرا در کادر جلوی Secondary email وارد نمایید تا در هنگامیکه رمز خود را فراموش نمودید گوگل آنرا به این ایمیل ارسال نماید‌.

در خانهٔ جلوی Location نام کشور شما نوشته شده که می‌توانید با استفاده از نوار لغزنده آنرا عوض نمایید و در خانهٔ پایینی آن کلمهٔ به نمایش در آمده را برای تائید وارد نمایید.
با کلیک روی عبارت I accept. Create my account موافقت خود را با شرایط گوگل اعلام نمایید تا گوگل اشتراک شما را ایجاد نماید.
در صورتیکه کارتان بدون اشتباه باشد به صفحه دیگری می‌روید و در غیر اینصورت گوگل با خط قرمز به نکاتی که اشتباه نموده اید اشاره می کند تا آنرا تصحیح نمایید.
در صفحهٔ بعد، گوگل به شما تبریک می‌گوید و می‌توانید با کلیک روی عبارت Show me my account به صندوق پستی خود وارد شوید.
در صندوق پستی تان مشاهده می‌نمایید که گوگل اولین نامه را برایتان ارسال کرده و شما با داشتن فضای حدود 7000 MB در جیمیل‌، هیچگاه نیاز نخواهید داشت تا نامه ای را پاک کنید. همچنین قادر خواهید بود تا از درون صندوق پستی جیمیل با دوستانتان چت کنید. بدلیل تحریم امریکا در حال حاضر امکان چت تصویری از درون صندوق پستی برای ایرانیان وجود ندارد.
نظرات 1 + ارسال نظر
تیرباکس سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 17:11 http://tirbox.tk

میخوای بازدید وبلاگت چند برابر بشه؟؟؟
فقط کافیه 3 مرحله زیرو انجام بدی:
1. بیای تو "تیرباکس" عضو بشی
2. کد لینک باکسو بذاری تو وبلاگت
3. لینک وبلاگتو ارسال کنی
فقط همین!!!

جراکه نه میزارم چشم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد